Articole noutati | SERVICE MOTO BRASOV – MOTO ALEX

Articole noutati | SERVICE MOTO BRASOV – MOTO ALEX

Strada Stejarului nr. 27, Brasov, Romania - Cod: 500312 0770.832.212 contact@servicemotobrasov.ro

Articole noutati

Articole noutati | SERVICE MOTO BRASOV – MOTO ALEX

Articole noutati | SERVICE MOTO BRASOV – MOTO ALEX
Articole noutati | SERVICE MOTO BRASOV – MOTO ALEX

Cand e recomandat sa facem o revizie la o motocicleta

Cand e recomandat sa facem o revizie la o motocicleta?
Cei care detin o motocicleta, trebuie sa tina cont de sfaturile specialistilor daca doresc ca bijuteria lor pe doua roti sa functioneze la parametrii optimi.
Cand este recomandat sa facem o revizie?
In primul rand, trebuie sa tineti cont de recomandarile fiecarui producator in parte, intrucat fiecare producator poate recomanda timpi diferiti re revizie.
Cu toate acestea, exista cateva recomandari general acceptate in ceea ce priveste momentul reviziei unei motociclete.

Schimbul de ulei
In ceea ce priveste schimbul de ulei, in general, se recomanda ca aceasta operatiune sa se efectueze la fiecare 5000-6000 km, in functie de marca.
In conditiile in care termenul de valabilitate al uleiului de motor desigilat este de 2 ani (pastat in recipientul sau), se impune sa tinem cont de faptul ca, odata introdus in motor, acesta va avea un termen de valabilitate mai scurt, si, prin urmare, se impune schimbarea mai frecventa.
O alta componenta a reviziei o reprezinta necesitatea inlocuirii uleiului de transmisie si al uleiului la furca.

Filtrele
Referitor la filtre, trebuie sa avem in vedere faptul ca acestea au rolul de a proteja piesele motorului de rezidurile existente.
Filtrul de ulei impiedica patrunderea reziduurilor din motor, iar filtrul de combustibil filtreaza reziduurile din combustibil. In ceea ce priveste filtrul de aer, acesta trebuie curatat si gresat periodic, intrucat impiedica reziduurile din aer sa patrunda in admisia motocicletei.

Lichidul de frana
In ceea ce priveste lichidul de frana la motociclete, acesta are acelasi rol ca si in cazul masinilor, respectiv acela de eficientiza sistemul de franare; avand in vedere importanta capitala a functiei sale, recomandam folosirea unui lichid de frana de calitate, astfel incat franarea sa se realizeze in conditii optime.

Placutele de frana
Privitor la placutele de frane, este recomandata revizia periodica a acestora, intrucat ele se uzeaza daca nu sunt schimbate la timp, astfel expunandu-va la riscuri majore. Schimbul placutelor de frana se realizeaza periodic, in functie de starea acestora.

Servisare telescoape
Servisarea telescoapelor este o alta componenta a reviziei la motociclete. Pentru a le mentine in stare optima de functionare, telescoapele au nevoie de verificare periodica a uleiului si simeringurilor, preferabil la fiecare 2 ani.
De asemenea, la fiecare 2 ani, se recomanda ca telescoapele sa fie demontate si verificate, iar componentele acestora, curatate.

Bujiile
Bujiile au si ele de suferit pentru ca se innegresc sau se deterioreaza, iar inlocuirea acestora se recomanda anual. De asemenea, bujiile au nevoie de o uscare si o curatare adecvata.
Pentru siguranta voastra si pentru a prelungi durata de viata a motocicletei, este important sa nu depasiti perioada recomandata pentru revizie, intrucat revizia periodica va asigura calatoria in conditii maxime de siguranta.

 

Articole noutati | SERVICE MOTO BRASOV – MOTO ALEX

Cum pastram motocicleta in sezonul rece

Cum pastram motocicleta in sezonul rece?
Una dintre cele mai frecvente intrebari este: Cum pastram motocicleta in timpul sezonului rece?
Avand in vedere ca, in perioda iernii, inghetul poate provoca daune majore motociciletelor, este recomandata pastrarea motocicletei intr-un spatiu inchis, chiar incalzit.
Pentru a evita deteriorarea componentelor esentiale ale motocicletei, trebuie sa tineti cont de cateva sfaturi, menita sa va ajute sa pastrati motocicleta in cele mai bune conditii pe perioada iernii.
Astfel, odata cu incheierea sezonului, se recomanda spalarea si uscarea completa si temeinica a motocicletei, astfel incat sa nu mai existe stropi de apa, care pot ingheta. Ulterior, motocicleta se lasa cu rezervorul plin, chiar daca stiti ca nu veti circula cu ea in perioada imediat urmatoare. Astfel, evitati formarea condensului in interiorul rezervorului, condesul cauzand rugina in interiorul rezervorului.
In ceea ce priveste pneurile motocicletei, acestea trebuie sa fie umflate corespunzator. In caz contrar, ca urmare a inghetului, acestea se pot deforma. Din acest motiv, se recomanda ca, in timpul iernii, motocicleta sa stea asezata pe stander, si nu pe pneuri.

Pregatirea motocicletei pentru sezonul rece
Desi nu este neaparata nevoie de revizie, este bine sa verificati anumite lucruri inainte de sezonul rece, tocmai pentru a va asigura ca motocicleta va functiona in parametri optimi odata cu reluarea sezonului, indiferent de cat de scazute sunt temperaturile de afara.
In primul rand, trebuie sa verificati lichidul de racire, sa fie in parametri optimi pentru a rezita temperaturilor scazute. In al doilea rand, lantul de transmisie trebuie curatat, spalat si gresat, pentru a evita rugina si deteriorarea. Filtrul de aer trebuie curatat si gresat, daca este cazul.
Schimbarea uleiului din motor nu este neaparat necesare, acesta operatiune fiind recomandata la inceputul sezonului.
In cazul in care nu aveti posibilitatea pastrarii motocicletei intr-un spatiu inchis si incalzit, se recomanda ca acumulatorul sa se pastreze intr-o incapere incalzita.

 

Articole noutati | SERVICE MOTO BRASOV – MOTO ALEX

Transmisia pe lant, cardan sau curea

Tipuri de transmisii la motociclete
Transmisia pe lant, pe cardan sau curea

Motocicleta este preferata in defavoarea masinii, nu numai pentru ca faciliteaza deplasarea in conditii de trafic intens, dar si datorita adrenalinei pe care o resimt iubitorii sportului pe doua roti.
Insa, una dintre dilemele cu care se confrunta pasionatii de motoare, este aceea de a alege intre transmisia pe lant si transmisia pe cardan, caci fiecare dintre ele are atat avantaje cat si dezavantaje, hotararea fiind dificila in conditiile unei investitii substantiale.
Prin urmare, este recomandat ca atunci cand mergeti sa achizitionati o motocicleta, sa fiti deja familiarizati cu avantajele si dezavantajele in ceea ce priveste transmisia pe lant si pe cardan.
Principalul considerent este scopul pentru care achizitionati motocicleta. O veti folosi pentru drumuri rapide si sigure, prin oras, sau pentru aventuri pe teren accidentat?

Despre transmisia pe lant
Motocicletele cu transmisie pe lant sunt cele mai numeroase, principalul avantaj fiind pretul mai redus. Un alt avantaj il reprezinta viteza considerabila, fiind o motocicleta recomandata iubitorilor de aventura si adrenalina.
In schimb, lantul necesita verificari periodice, curatare, gresare si intindere.
De asemenea, dupa fiecare spalare a motocicletei, se recomanda gresarea lantului. In general, in conditii de circulatie normala, gresarea lantului se va realiza ori de cate ori este nevoie, pentru a evita blocarea si ruperea acestuia.
In ceea ce priveste motocicletele sportive, un avantaj semnificativ este acela ca raportul de transmisie poate fi rapid schimbat.
In plus, motocicletele cu transmisie pe lant ofera un transfer de putere extrem de eficient, spre deosebire de cele cu transmisie pe cardan.
In conditiile unei intretineri corespunzatoare a lantului, eficienta sa se apropie de 100%. In schimb, cand lantul este extrem de uzat, atunci se recomanda schimbarea atat a pinionului, cat si a foii (kit complet).

Despre transmisia pe cardan
Acest tip de transmisie foloseste un ax, care realizeaza transferul puterii intre motor si roata din spate a motocicletei. Axul este protejat fata de mediul exterior de un tub.
Un avantaj semnificativ al transmisiei pe cardan este rezistenta sporita a acestuia, precum si costurile scazute de intretinere. Revizia/intretinerea periodica se realizeaza mai rar, insa, in cazul in care mecanismul nu functioneaza corespunzator, costurile aferente reparatiei sunt relativ ridicate, fata de motocicleta cu transmisie pe lant.
In cazul transmisiei pe cardan, transmisia nu se realizeaza liniar, insa eficienta sa se apropie de 95%, iar motorul este mai silentios.

Despre transmisia pe curea
Motocicletele cu transmisie pe curea sunt printre cele mai fiabile, intrucat cureaua de transmisie nu necesita curatare sau ungere. De asemenea, fiind fabricata din cauciuc sintetic, aceasta nu este expusa ruginei si este extrem de silentioasa, eficienta sa fiind de aproximativ 95%.
Deplasarea cu o motocicleta cu transmisie pe curea este lina si mult mai silentioasa decat in cazul motocicletelor cu transmisie pe lant.